Tuesday, December 27, 2005

Bibik Kecik

Dua minggu lepas besday anak buah aku yang kat BBB nih. Nur Athirah Fatini nama dia. Mama dia dah bagi tau awal2 yang dia ada buat kek coklat utk si teera nih. Aku pun dok tunggu2 laa nak pegi rumah dia nak celebrate sekali besday teera yang ke-3 nih. Tapi disebabkan on the day tuh, diorang ada nak pegi rumah kawan kakak aku, besday celebration tuh terpaksa laa bertunda ker malam hari. Kesian si teera, dia dok tunggu lama nak potong kek besday tuh.

So malam tuh aku ngan hubby pun pegi laa ke rumah diorang sebab nak sama2 celebrate the besday. Sampai jer sana teera dah sibuk mintak kat mama dia nak makan kek. Dah lapar katanya. Hehehe ... kesian dia. Tak sabau2 nak potong kek dan makan kek coklat tuh. Cuma kali nih kek coklat tuh takde topping dia sebab kakak aku kata topping yg dia buat tuh tak jadik. So kena laa ganti ngan mende lain. Alternatifnya dia letak chip kecik2 yang ada ruper bintang bulan tuh kat atas kek coklat tuh.


Ni muka monyok jer sebab lambat sangat nak potong kek ...

Rupernya selain kek ada jugak hidangan lain yang kakak aku sediakan untuk majlis nih.. Ingatkan sebab kite2 jer yg celebrate so takde laa menu lain. Just kek pun dah cukup selalunya. Nih siap ada satay lagi dan jagung rebus ... sedap tuh ... Abis jer sesi potong kek dan makan2 tuh, kami pun dok melayan hero yang lagi dua org tuh dok tgk tv ngan dok lompat sana lompat sini. Si kembar nih mang tak reti duduk diam. Ada jer mende yang dia nak buat. Lepas tu aku terdengar laa kakak aku suruh amirah (anak kakak aku yang sulung), tolong basuhkan pinggan kat dapur tuh. Tak sangka pulak aku amirah dah rajin dan pandai tolong mama dia basuh pinggan. Memang sepatutnya dah boleh tolong laa sebab dia pun dah 6 tahun, dah nak sekolah rendah pun tahun depan. Tapi yang aku terperanjatnya bila aku masuk jer ke dapur .... haaaa ni lah gaya bibik nih dok basuh pinggan. Terpaksa letak kerusi sebab tak sampai, sinki tuh tinggi daripada dia. Siap angkat kaki sebelah plak tuh ... Apa2 pun aku bagi jugak laa sokongan moral kat dia, sebab kalau di tegur2 atau dilawakkan dia nanti dia tak nak dah tolong mama dia kat dapur tuh. Kena selalu puji tuh. Hehehe .. itu ler dia si bibik kecik ...



No comments: