Thursday, December 15, 2005

Cromp ....... Crump .... Cramp

Baru jer masuk bulan ke-4 aku peknen, tapi mak datuk, mcm2 alahan rasanya timbul. Memula dulu lepas tahu peknen, ok jer .. .takde pun moning sickness, takde pun sakit tangan ker sakit kaki ker. Aku kata kat diri aku time tuh .. "Alhamdulillah.. tak de kena moning sickness nih". Tapi lepas jer beraya sakan tuh hari, bila time balik KL nih semula .... whaalllaaaa ... everymoning mesti rasa nak muntah, lagi laa plak time nak gosok gigi tuh. Then mula laa kebas2 tangan dari bahu ke tapak tangan. Mula2 tuh tangan belah kanan jer .. pastuh dua2 tangan lak. Latest nih lak yg dah berlarutan hampir masuk bulan ke-2, dua2 belah tapak tangan aku nih rasa kebas betul. Nak buat tuh tak boleh, nak buat nih tak boleh. So dah lama gak laaa dapur rumah aku tuh tak berasap. Kesian lak kat cik abang tuh asik dok beli tapau jer tiap2 ari. Even aku pun dah rasa muak makan makanan kedai nih.

Jumpa doktor last saturday, ada gak bagitau dia masalah aku nih. Ye lah kot2 ada solutionnyer, ada ubat ker. Tapi doktor tuh leh kata lak "Itu memang biasa. Orang mengandung memang ada yang kena macam tuh. Lepas bersalin jer dia baik, hilang sumer tuh" .. Fuhhh nak tgu lepas bersalin, ada 5 bulan lagi tuh. Tak tertahan rasanya. Aku doa2 laa moga2 cepat laa hilang sindrom kebas2 tangan aku nih. Bukan apa, nak tido pun rasa susah jer. Pepagi lagi laa, dah jadik mcm tangan patung lak, tak leh nak gerak2. Nak angkat penyedok air tuh pun terkial2.. maklum laa rumah aku takde shower kalau tak tak yah ler susah2 nak dok angkat penyedok tuh nak mandi.

La ni everyday cik abang aku tuh dok jadi tukang urut tangan ler. Nak buat camana dah aku sendiri tak leh nak gerak2 kan tangan aku tuh. Nasib baik laa dia nak, ye lah, yg kat dalam perut nih pun bukan anak aku sorang kan :D ..........

Apa-apa pun aku harap sumer nih akan hilang segera la. Kalau tak, macamana pun aku kena laa bersabar. Ni sumer dugaan tuhan untuk aku, tentu ada hikmah nye nanti ... Aminnnnn .....

1 comment:

Fara said...

wah wah wahhhhhh dan wahhh sekali lagiii ... order satu banner bleh???

tulis sehabis details kak experience time pregnancy, kang senang nk refer for next one .. and senang nk tunjuk kat anak kalau dia tanya, soh dia refer blog mama ajer... akekekeke..