Wednesday, April 08, 2009

Besday Sarah





Semalam 07 April 2009, genap ler 3 tahun puteri sulung aku. Sekejap je masa berlalu. Sekarang Sarah dah petah bercakap. Macam2 mende dia tanya and cakap. Even sometimes aku quite surprise gak dengan ayat yg kuar dari mulut dia. Dia dah pandai menyusun ayat dan at the same time kami parent ni kena berhati2 dengan apa yg kuar dpd mulut kami. Sebab dia akan perhati dan dengar aje. Bukan dia tak faham, tapi sebenarnya dia dok dengar dan input masuk kepala dia and then one of lucky day .. apa yg kite ckp tu dia akan ulang balik .. hahaha

Tapi ada satu benda laa yang aku ingat sangat. Dulu dia ada basikal ... alaa yg roda tiga kecik tu. Yang siap ada pengayuh kat depan tu. Tapi basikal tu dah rosak, dah patah .. gara2 abang sepupu yg lasak tahap bulldozer tuh. So dulu aku ada kata kat dia, nanti mama beli basikal lain la ye. So sejak kebelakangan ni dia selalu mention pasal nak basikal. Aku pulak masa tu dalam keadaan kurang mampu nak belikan those kind of things to my kids. So my answer to her request is "Nanti laa kita beli ye, kalau mama ada duit " and then she reply back "Beli basikal kecik aje" sambil tunjukkan jari telunjuk dan ibu jari tanda kecik dia tuh.

Later on when dia mention lagi pasal basikal tu, aku akan bagi jawapan yang sama but what surprise me is her new answer "Beli basikal kecik aje ... " ditambah dengan "nanti bila ada duit ye" ... hahaha .. pandai sungguh anakku ini.

Alhamdulillah bulan ni kami dikurniakan rezeki yang lebih sikit dan aku dah pun belikan dia basikal yang diminta. Semalam pulak aku belikan kek untuk kami sama2 meraikan hari lahir dia. Even though abah tak de disisi kami buat masa ini, at least with this it will make her happy and bright up her day.

"HAPPY BIRTHDAY NUR MAISARAH .. Semoga membesar menjadi anak yg solehah dan diberkati Allah hendaknya .. AMIN "

2 comments:

Fara said...

Happy Birthday Sarah! makin bijak eh kasik mama pening :D

Unknown said...

sarah, eppie birthday... antie yg teman mama sarah gi beli kek and present tu tau.. puas antie tahan nafsu (makan) biler masuk SR tu tau...uhuhuhuhu