Monday, January 02, 2006

King Kong ............. OUTTTTTTTT

At last aku g jugak tengok citer King Kong kat wayang sabtu lepas. Sebab ari tuh kan bukan main lagi nak g tengok tp tak jadik and then terpaksa g tgk Narnia. Mula2 tuh rasa happy gak laaa sebab akhirnya dapat gak tgk even though aku yg kena bayau tiket tuh .. heheeh sebab dah buat agreement kan last week.

Kami sampai kat cineplex MBO tuh dah lambat, 15 minit lagi citer dah nak start... Tapi kat dalam tuh tak ramai pun org, tuh yg suka g tgk wayang kat situ. Tak crowded then leh pilih tempat duduk yg best. Ok ...then citer pun start. Mula2 tuh rasa ok laaa walaupun dalam hati tu rasa macam tak ok pun .. yelah sebab dia citer yg background zaman 30an dulu. Tapi dalam 30-an pun macam backdrop kat US tuh dah macam zaman sekarang. Aku rasa penerbit or pengarah filem tuh ada scene yg dia lupa kot nak tukau ... ahhahah pepandai jer aku.

Makin lama jalan citer makin tak menarik lak aku tgk ... my other half jangan kata laa siap dah 3 4 kali menguap ... ada one time tuh dia siap dah belayar sama dengan belayarnya kapal yg dorg naik nak g skull island tuh. Kat skull island nih lah baru banyak adegan adventure dan action nyer. Tapi ntah ler aku tak rasa best sgt pun adegan tuh, rasa macam tgk jurassic park lak. Tak dapat kesan mana dia adegan yg menarik nye... masa si Ann tuh buat lawak menari depan king kong ker ... masa dorg sumer kena kejar ngan dinasour ker ... i can't identify it .. sbab mang tak menarik pun.

At last abis 3 jam kami dok kat dalam panggung wayang tuh. Tapi bila kuar jer macam takde rasa apa2.. takde rasa kepuasan lepas abis tgk citer tuh. Tak macam masa tgk narnia ari tuh. Even though the type of story macam narnia tuh bukan ler type aku tapi aku leh sama masuk sekali ke alam cerita tuh. Lain plak ngan cter King Kong nih ... Hampeh tulll ...

Hmmm ... moral of the story ... tak semestinye filem yg box-office kat US tuh filem yg best untuk ditonton .... eheheh .. sorry laa ekkk for those peminat citer king kong nih. But for me out of 10 marks aku bagi 4 jer ....ok ols ... Selamat Tahun Baru 2006. Semoga tahun nih lebih baik dari tahun sebelumnya untuk kite seua.

3 comments:

Anonymous said...

saya tengok dvd jek kat umah ... mmg tak best! ingatkan tak best sebab tgk cd, rupernya mmg tak best! dah la slow pastu ngantukssss!!

Anonymous said...

korang peminat cerita hindustan,mana suka tengok cerita2 king kong gini nih :-)

Mus5h said...

Laa bukan gitu pokcik bangla ooii .. dah memang citer tuh tak best ler .. sound ngan special effect jer yang best. Jalan citer ... maap ler .. sama jer ngan rate hindustan ... hahaahha