Monday, December 05, 2005

Reality Show

Sekarang ni macam2 jenis realiti show yang kuar kat TV tuh. Memula dulu sumer nye datang dari US tapi skrg nih Malaysia sendiri dah macam2 jenis realiti show yang ada. Baik yang ok maupun yang mengarut merapu meraban ... MMA :D.

Tapi dalam banyak2 timbunan citer realiti show yang ada kat TV nih, yang paling aku suka are "The Amazing Race", "The Apprentice" (both from US) dan "Akademi Fantasia", "ExploreRace" dan "Soccastar" (Made in Malaysia).

Amazing Race skrg ni dah season 8 and the latest one nih pulak versi family. Sumer skali ada 10 family yang bertanding. Sekarang nih plak tinggal 4 jer lagi family yang tinggal yang akan meneruskan race ni either sampai akhir or mungkin ada satu jer lagik elimination round before final. Tuh aku tak sure laa sebab susah nak korek latest info pasal siri nih sebab kat US pun tgh episod yang sama. So sama2 jer la tengok nanti, setiap malam Rabu pukul 9 malam kat AXN (hehehe sapa yang ada Astro je la leh tgk ekk). Aku pun tak tau naper aku suka tgk citer nih tapi berbanding realiti show yang lain tuh aku rasa siri ni lebih intelligent and munasabah sket berbanding realiti show lain yang lebih banyak karut marut nyer. Kat sini sumer nye bergantung pada kekuatan fizikal dan kecerdasan otak untuk selesaikan tugasan yang diberi. Memang laa yang lain2 macam Survivor tuh pun guna kekuatan fizikal tapi byk sgt yg nonsense nyer kat situ.

Lagi satu citer yang aku suka which is The Apprentice. Haa citer ni aku suka tgk sebab kat sini kite leh tgk perangai2 manusia2 yang bergelar usahawan berjaya berebut2 nak jadik apprentice pada si Donald Trump (jutawan kat US tuh). Haaa .. boleh laa tgk sumer criteria2 yang ada kat dorang nih, baik yang Baik or Buruk nyer. Kekadang tuh rasa nak gelak pun ada tgk siri nih sebab yelah tak sangka orang2 yang dipanggil usahawan2 berjaya nih perangai memasing .. .fuhhh ... teruk gak ... Time nih laa selalunya aku dok gelak sakan ngan hubby aku ... Ntah apa-apa laa diorang nih. Morale out betul. Heehee tapi tgk gak kan. Well boleh jadikan panduan mende2 yang baik and mana yang buruk tuh jadikan sempadan .. kot2 mana tau satu ari nanti aku ditakdirkan jadi usahawan berjaya (hahaha mimpi betul laa tuh) takde laa aku nak buat perangai macam diorang tuh.

Anyway those are the 2 most favourite siri aku, mang tak leh miss la macam gak CSI. Yang realiti show malaysia lak, AF tuh biasanya tunggu laa awal tahun baru ada siri baru. Nak tunggu lak bebudak camana laa yang astro nak amik untuk AF4 tahun depan. Bior la ok sket yang dipilihnye. Kalau ada bakat tapi eksen sangat sampai perasan bagus sgt pun tak best gak OR kalau yg langsung tak de bakat pun tak best gak. Bior la yg berbakat tapi sedor diri and cuba improve lagi bakat yang ada dengan bimbingan cikgu2 AF tuh OR yg ada bakat sket2 tapi sedia belajar dengan tekun untuk menjadi lebih berbakat lagi pun OK (hehehe macam Mawi la tuh). Hmmm tgk je la nnt.

Tapi yang tengah hangat latest nih is "Soccastar". Aku tak reti nak komen sgt sebab dia baru jer mula 2 episod. So far seronok laa tgk bakat2 terpendam nih berazam nak jadik pemain bolasepak ternama. Lagi plak lepas nih sapa yang menang dapat peluang berlatih dan beraksi ngan pasukan EPL Fulham. Tunggu laa lepas episod2 seterusnya maybe aku ada banyak idea nak citer pasal citer nih.

Ok laa .. . till next time ....

4 comments:

Fara said...

i like apperantice too, tapi suka tunggu dah tinggal 4 org baru nak tgk ..

Malaysia punyer gadis olay tuh pon not bad, tapi tak follow sgt lah ..

Amazing Race, memang tak follow. Penat lah! Awal2 dulu tengok gak, berdegap degup jantung saya dibuatnyer..

I am more into family drama comedy :)

Fara said...

eh, nak tambah..rasanya saya lebih suka fantasy dari reality kot.. :D

JoeBangla said...

kan semalam blog nih macam blog yg ditulis dari bilik air, pasal tukar skin pulak nih? :-)

ellyn said...

btul...fantasy better than reality
ntahler...apprentice ok, soccastar pun ok gak.....AF tu sbb dulu kakak aku terinvolved indirectly....