Thursday, December 15, 2005

And The Winner Is........

(Arghhh ... FYI ni posting for the second time. Mana taknyer tgh sedap buat blog topik nih tiba2 line internet takde, tak sempat nak copy or save .... ilang terus .. .whoaaaaaaaaaaaaaaaaaa .. geram aku)

----- So i have to start all over again... Hmmm kena perah otak nih. -----

Ari ni rancangan favorite aku Amazing Race masuk episod final. Kali ni diorang buat Family Edition yang ada 4 orang dalam setiap family team. Tak kisah laa anak beranak ker, adik beradik ker, mentua ngan menantu ker. Asalkan family. Sekarang nih tinggal 3 jer family yang melangkah ke episod final >> Family Bransen, Linz dan Weaver. Berdebar2 gak nak tgk episod final nih, sebab selalunya aku mesti check dulu kat official site Amazing Race tuh nak tgk sapa yang menang. Tapi sebab ari nih aku MC, cuti, so tak leh laa nak check kat internet. Rumah aku pun bukannya ada line internet.

So lepas jer semayang maghrib, kami (aku & hubby) dah ready kat depan TV (dok sofa baru lagi tuh ... hehehe). Teruk ker .. iskkk tak de laa teruk. Dah semayang tuh, ok apa. Before AR start kami dok tgk channel 80 dulu sebab ada match hoki antara Belanda ngan Australia yang berlangsung kat India tuh. Best gak tgk hoki ni sekali sekala. Fight gak 2 team nih. Masa kitorang tgk tuh score dia dah 2 sama and dah masuh 2nd half pun.

Start jer pukul 8 kami pun tukau ler ke channel 17(AXN) hehehe AR dah start kan. Start jer dia tunjuk yang 3 family nih kena continue pegi Kanada untuk next challenges. Kat sini, family Weaver dah leading. Cuak gak nih sebab aku mang tak suka sgt family weaver nih. Dah laa diorang nih leading jauh, tertinggal laa 2 lagi family tuh kat belakang. Family Weaver nih quite lucky laa sebab dapat taxi driver yang serba tahu kawasan tersebut, so senang jer laa diorang nak pegi dari satu lokasi ke satu lokasi yang terdapat dalam setiap clue card yang diorang jumpa tuh.

Tapi on one location tuh, luck is not on their side la. Masa kat Stade Olympique tuh family Weaver nih dah macam letih sgt tuh yang diorang macam tak larat nak cari clue card seterusnya yang ada plane departure time yang berbeza untuk ke lokasi yang seterusnya. Kat sini laa sumer team compete. Family Bransen ngan Linz lak terus jer berusaha cari clue card tuh walaupun diorang pun dah letih. Ye lah mana taknyer clue card tuh ada 3 jer nak kena cari dekat sumer tempat duduk yang ada kat stadium tuh. Mang ler penat. At last family Bransen dpt the earliest departure time, followed by family Linz dan family Weaver last sekali.

Tiba jer ke lokasi rahsia tuh, which is Toronto Kanada, diorang have a sompetitive fight. Mana tak nyer masing2 dekat jer dari satu lokasi ke satu lokasi yang lain untuk menyudahkan task yang diorang kena buat. Rasa berdebar2 aje aku masa tuh. Ye lah .. kalau boleh aku tak nak laa family Weaver tuh leading and win the race. Apa2 pun ni kan Amazing Race, sumer nyer pada luck/nasib. Kalau diorang bernasib baik mang laa diorang menang. Tapi macamana pun kena laa usaha gak. Dah kalau tak usaha camana nak menang.

At the last location tuh, tinggal family Linz ngan family Bransen yang fight back to back. Hehehe time ni lagi laa aku cuak. Walaupun dua2 family nih aku suka, tapi mang tense tgk last challenge tuh. Kat situ diorang kena solve kan jigsaw puzzle map Amerika by state. Memang fight betul. At one time tuh nampak macam family Bransen dah nak siap puzzle tuh and on the same moment kamera dok tunjuk family Linz pun dah nak siap. Memang back to back laa. Finally, Nick Linz tuh berjaya siapkan puzzle tuh dan diorang pun berlari ler ke Pit Stop yang akhir untuk bergelar Juara Amazing Race Family Edition nih.. fuhh 1 juta dollar beb. Sapa nak bagi.

Mana ilang family Weaver???? Hehehe .. tak tau ler plak aku. Kamera pun tak tunjuk. Hehehe. Tapi aku rasa diorang tak buat challenge yang akhir tuh sebab mesti by the time diorang sampai diorang dah nampak ada 2 peta Amerika yg dah siap... so lari jer laa ke Pit Stop tuh. Masa diorang buat sessi komen for each member group tuh, rasa gembira pun ada sedey pun ada. Especially time Wally Bransen (ayah) bagi komen pasal anak2 pompuan dia tuh. Dia sampai tak boleh kata, siap nangis lagi, at last dia kata dia proud ngan anak2 dia sepanjang race tuh sebab tak putus asa dengan dia. Sedey lak aku tgk. Tapi Amazing Race family edition nih mang best sebab kite dpt tengok bond between each family. Ada yang mang ok dari mula smpi akhir dok bersemangat dan bagi each other semangat. Ada lak yang asik dok bertekak jer, yang dok menyakitkan ati orang(mcm family Weaver tuh) memang sentiasa ada.

Apa pun siri race kegemaran aku nih dah abis laa malam tadi... Whoaaa tak syok laa lepas nih mesti tak best malam rabu aku. Mang aarr ada CSI:Miami tapi lambat .. kol 10 baru mula. Citer apa laa yang ganti slot nih nanti ekkk ... kalau CSI (Vegas) ok gak. Takde laa boring sgt. Camana pun bulan Februari depan akan kembali lagi siri Amazing Race baru yg ikut format lama. Hmmm just wait and see laaa ...

------ FYI, aku terpaksa buat 3 kali b4 aku dapat siapkan entry nih. Sumernye pasal line internet nih laa -----



Ni laa dia gambo winner Amazing Race kali nih (family Linz)


Ni pulak gambar family tempat ke-2 (family Bransen)

1 comment:

Anonymous said...

lerrrr ... kenapa cuma ada gambo winners AR jek ni... mana gambo sofa barunyerrrr ...???