Monday, December 19, 2005

The End of 7 Habits Workshop

Hari ni maka tamatlah sessi wokshop "7 Habits of Highly Effective People" yang dikendalikan oleh Project Director aku nih. Mula2 tuh punya laa malas nak pegi keje ari ni sebab asik dok fikir cemana laa aku nak meng'excuse'kan diri aku dari wokshop nih. Agaknya mesti orang yang dok baca kisah aku kat blog nih (kalau ada laa yang lain selain pembaca tetap tuh .. u know who u are) dok terpikir "pe ke hal laa minah nih dok takut sangat nak masuk kelas tuh". Bukan apa, PD aku tuh (a.k.a bos aku) mang pandai bagi training or speech tapi at the same time dia pun pandai buat soklan2 or aktiviti yang spontan yang relates ngan topik yang dia buat wokshop or training tuh. Kalau tak prepare mang rasa takut jer nak masuk kelas tuh sebab takut bila kena soal OR yang paling aku cuak .. part bila kena present kat depan tuh (yg nih laa yg paling buat aku kena sindrom "Butterfly in the stomach" tuh) aku tak de idea nak jawab apa.

But later on, i finally find out that i can do it. Just go infront and cakap jer laa ...klentong pun takpe. PD tak marah pun. And finally the workshop ended. Seronok jugak rupernya wokshop 7 Habits nih. Last2 tuh siap ada case study dari citer Star Wars lagik. Cuma sayang jer PD aku bagi tgk slot sket2 jer. Kalau dia tunjuk citer tuh sumer skali best gak kan... hahahahha cineplex dalam opis lak.

Apa2 pun lepas nih tak de laa butterfly in stomach lagi bila nak g opis. Cuma bila bosan tahap gaban jer tuh yg akan datang lagi monkey in my mind lak ... ahhaah ... ok laa .. bye

3 comments:

Anonymous said...

yezzerr...mula2 visualization dulu...begin with end in mind.. then bila kat depan..masa untuk menggoreng pulak..hehehe..

ellyn said...

Hahahha....phobia tu biasaler...but rasa enjoy join workshop ni....ok lepas effectiveness then greatness plak

Mus5h said...

Betul tuh .. tp kan nak sampai tahap effectiveness tuh pun ntah bila .... ehheheeh ... Nak pegi greatness ... kena betul2 paradigm shift tuh :D