Wednesday, November 05, 2008

Contribute to SCB-Scope ISCN Buddies


Aku dapat offer keje kat sini after a long period of hibernation kat rumah jaga anak. Well bersyukur yang amat sebab selepas 7 bulan dok tanam anggur kat rumah, akhirnya dapat jugak aku keje. First time masuk keje, kena attend induction course for 2 days. Actually 1 1/2 hari jek. Second day tu dah start dok tempat sendiri and team mate dah brief keje apa kena buat .. hahahah.



Memula sampai kat department aku tu, quite shock gak. Mana taknyer ... hampir kesemua staf dalam dept tuh are from Bollywood dan Mollywood. Mau tak terperanjat. Apart from that ada gak yang datang daripada Pangako Sayo. Really rasa macam dok luar negara ler plak. Well multinational company, mang ler macam tu kan .. aku jek yg terjakun kejap.Takpe kejap jek, sib baik tak lama sangat .. harus error aku nanti keje situ.



Then aku realise, dlm dept tu ada 2 orang jek malay, aku ngan sorang budak nih, nama dia Zuliany Hafiz. Bagus budak zul nih. Susah gak tak ramai melayu nih, tak de click susah gak. hahahah. Later on aku terserempak dengan a few other budak melayu from other department. Yg paling dekat dengan tempat aku duduk tu ada sorang budak melayu, her name Shafina. Dia nih laa yang dok perkenalkan aku dengan geng dia yang lain. Then aku kenal laa Ainen Salwa, Aiesas, Hanis, Ija and few others. (Aku mention nama geng2 aku jek nih .. leh gitu .. hahaha)



These ladies mang baekk punya geng la. Mang seronok sangat dapat kenal dorg. Fina and aiesas dua orang mak buyung with their first baby. Dua2 sibuk tanya cemana rasa nak bersalin, cemana nak jaga anak kecik, baper banyak baju nak beli etc yang berkaitan dengan nak dapat anak. Almaklum ler aku nih dah ada anak 2. Diorang siap tak caya aku dah ada 2 anak. Well bak kata fara, anak 2 muda lagik .. sapa anak 3 tu kira paling tua laa kan .. ehhehe ...



Friday lunch time mesti pegi lunch luar. Paling best rasanya g lunch kat KL Sentral. Hanis experience her first trip to KL Sentral. Tak penah sampai katanya. Ni ler lunch paling jauh yg aku penah pegi ngan dorg. Kalau tak aku pegi Amcorp Mall ke or dekat2 situ jer la.



Then aku dapat offer ke company aku berada sekarang ni. Susah hati betul. Dalam pada gembira dapat offer tapi hati ni dalam dilema gak sebab rasa keje kat sini dah ok. Kawan2 pun ok. Aiesas keep urging me not to leave SCB ISCN. Tapi apa kan daya dalam pada berat hati tu rasa terpaksa gak pegi. Due to certain circumstances yang aku have to choose for the sake of family. Dalam pada tu rasa bersalah pun ada sebab aku ajak Fara join the company and she got the offer. Pastu aku lak nak tinggalkan dia. Again... Sorry banget sih Fara.



Apapun aku rasa, walaupun aku keje sekejap sangat kat company nih. Only 3 months, but i felt that the experience and the time spent here is very much worth it and this is the best company yang aku penah keje. (But the first best frens come from PNC .. hehehe ) Good team-mate (ye ker fara dorg nih baik lagi tak, ker lepas KM kuar dorang buli Fara??? ), good frens, and good working place environment. Macam2 aktiviti ada yang dorg buat utk balancekan between keje dan life. If there i a chance to work there again one day, i might consider to do so.



Thanks to all my frens, thanks for accepting me and i really appreciate the time we had together.




Farewell lunch sponsor by Aiesas - thanks mom :D



1 comment:

Anonymous said...

HI KAK MUS!!

aper citer?! seronok duk sane? amboi2, dh lame tak dengo kabo.. heeh... wa pun bakal mengambil cuti 2bulan seperti kak fina n kak aiesas, hehe.. tak sesabo lak nk duk umah! okey, take care.. kt ofis baru leh memblog ke?!