Friday, April 03, 2009

Dan Sebenarnya ... By Me

Seminggu nih aku teramat ler letih dan takde mood nak wat keje. Tak tau ler kenapa. But through out the days, semalam baru aku realize the factors maybe because of 2 conditions.

The first one maybe sebab cuaca minggu ni amat ler panas. Even nak tido malam pun tak selesa. Bukan aku aje, budak2 pun asik meragam je especially Sarah. Every 1 or 2 hours asik bangun and meragam. So pepagi bila bangun nak g keje mang ler amatttss mengantuk.

Secondly, aku rasa factor terbesar yang menyumbang pada kehilangan mood ni maybe sebab asik terpikirkan yang my other half will be away for nearly 5 weeks. Bukan dekat pulak tu, even not in Malaysia or Asia. He will be on working a.k.a training trip to Europe. To be specific he will travel to Luxembourg. Jauh tuhh. The thought of not having him by my side ... oopps by our side really make me sooo nervous. Even though aku tau aku ni sebenarnya quite tough, i can handle my family in his absence, TAPI deep down inside tu macam rasa tak confident plak. Sorang2 nak dok melayan karenah 2 org princess yg makin mengganas tuh .. takut tak terlayan nanti ... huhuhu

Aku berharap sangat masa akan cepat2 berlalu for the next 5 weeks so that aku tak akan terus-terusan terbawa mood yg tak healthy ni. Not healthy for my family who i had to take care of, not healthy for my work that i need to do and most of all not healthy for me.

Dear god, give me the strength and courage to go through all this ... AMIN

So nak layan lirik ni sat ...

"dan sebenarnya ku mengharapkan
di sebalik senyumanmu itu
kau juga merindui aku ..

dan sebenarnya .... aku rindu .... "

5 comments:

pizli.mw said...

panas tu betul.. umar pun bangun tengah² malam meragam.. malam tadi try bagi dia tidur tak pakai baju tak bangun sampai pagi..

as for 5 minggu tu.. sabarla.. :-)

Fara said...

apa kata akak amik cuti 5 minggu ikut abg ross ke uerope ... syiok tuuuu!! ekekekek!

ellyn said...

hehehe....ok mus memula jer nnt u dah get used to it.

SASMYN'S BLOG said...

hmm.. best tuh.. coti2 m'sia..
xpe, mula2 jek.. then u can handle it..

Mus5h said...

Kalau ikutkan ati mang ler nak jek amik cuti ikut dia travel sana.. bukan senang tuh nak sampai negara2 camtuh kann .. anyway is trying to adapt n handle the situation now.