Friday, January 20, 2006

Unwanted Call

Korang penah tak dapat panggilan sesat memalam buta ... tak pun time siang ari dari pemanggil yg ntah sesapa jer .. yang memang korang tak kenai pun. Lately nih, these things happen to me. Bukan sekali dua tapi banyak kali dah, nak kata silap dail tak jugak, dah berkali2 dummy (aku panggil dummy jer sebab kalau dia pandai dia tak buat mende nih) tuh dok call aku, kekadang tuh siap anto sms lagi. Mula2 dulu ada kes salah panggil nih, banyak kali tapi nih mang kes sahih salah panggil sebab lepas aku ckp wrong number tuh dia dah tak penah call number hp aku lagi. Ada tuh siap bagi sms dlm bahasa indon lagi. Pelik aku.

Aku penah laa mintak tolong kakak ipau aku yg keje kat maxis tuh check samada nombor hp aku tuh ada duplicate ker ngan prepaid nye nombor or nombor dari 017 yg convert to maxis. Dia kata tak ada lak. Masa tuh lega laa kejap. Haaa kejap aje laaa ...

Tapi semenjak dua menjak nih, ada laa 2 org dummy nih, guna line 016. Mula2 tuh aku ingat kawan aku, tp first time jawab tuh dah salah org so aku inform dia laa "Ni salah nombor nih". Tapi si dummy nih mang dummy tahap gaban laaa sebab dah banyak kali dia call dan banyak kali aku jawab kata salah nombor, tetap gak dia call. Bukan siang jer, ada tuh memalam buta ... kol 12, kol 1, kol 2 ... kacau tul tido aku. Dah ler lately nih aku mang susah nak tido, kena lak kacau dek mende2 macam nih. Hmmm mang aku rasa nak naik angin jer. Apa laaa punya lemmmm sangat org tuh. Kekadang tuh aku rasa nak jer @*%$# kat orang tuh. Tapi sebab time tuh aku tgh ngantuk so aku takde masa laaa nak keluarkan sumer wording tuh.

So far yang satu punya dummy tuh dah senyap sebab last skali lepas dia call and anto sms salah org tuh, aku soh hubby aku call mamat tuh. Pastu dia kata sori sebab salah nombor. So far mang sampai ari nih tak de ler plak aku dapat call dari dummyA nih. Tapi dummyB nih lak yg call aku. Iskkk aku ingat jap lagi aku nak try trace laa saper ler penyangak dummy nih yang tak reti2 bahasa dok salah call org nih. Mang kalau aku jumpa nak je aku cakap org lain pun ada handphone gak, guna handphone gak tapi tak de laa se"pandai" dia tuh. Tak reti2 bahasa. Nak kata org dari negara seberang, cara cakap ngan sora cam org sini jer. Hmmm ntah ler.

Aku nak tgk dalam 2 3 ari nih ada lagi tak org yg dok kacau tido aku or hari2 aku.. Kalau dia buat lagi .. hmmm mang aku cadang nak tukau nombor jer. Senang citer. Takde laa aku dok sakit ati kena ganggu time tido or time tgh rehat kat umah or opis ngan si dummies nih. But we'll wait and see laa.

1 comment:

Anonymous said...

husband sy pon sama!! dari 016 gak, gaya mcm indonesian jek .. byk kaoi ckp salah number bit still call gak .. skang dh senyap dah ..

tgazfa