Friday, January 06, 2006

Jejak Kasih

Rabu lepas aku dapat mesej dari geng lama masa study dulu. Dia kata member aku yg sorang lagi yang nak pegi further study kat German tuh flight dia malam nih kat KLIA. Aku mang tahu kawan aku nih nak g german buat PHD (emmm bukan perasaan hasad dengkih tuh yekk), tapi ari tuh dia bagitau aku flight dia on 7hb which is ari Sabtu nih. Ruper2 nyer change last minute. So lepas tuh kami berdua pun pakat laa nak g KLIA tuh jumpa my friend nih sebab dah lama sangat tak jumpa dia, sejak kami grad 7 tahun lepas.

Hmmm time tuh laa jugak otak nih macam time machine, terus jer berlegar balik ke peristiwa2 zaman masa belajar dulu. Course aku masa kat study dulu student nyer tak ramai. Tuh pasal boleh dikatakan we all quite close with each other. Lagi laa plak pada tahun2 akhir and semester akhir tuh, yang tinggal kat kampus cuma bebudak course kitorang jer. Yang member course lain satu batch sumer dah abis. Sebab masa tuh, local U dah short kan course 4 tahun pada 3 tahun. So mana yang masih 4 tahun tuh dia pendekkan jadi 3 tahun setengah. Balik jer praktikal, geng2 course lain sumer dah takde. Kira time tuh, kami ler yg paling senior kat kampus tuh .... haahahha tunjuk samseng laa ... ehheheh

Tapi time semester akhir tuh laa yang best nyer. Paper tinggal 3 or 4 jer. Pastu yang kira paper tak berat laa ... ehhh ye ker .. lupa lak aku... hmmm tapi leh kata mang asik enjoy sakan jer laa semester tuh. Assignment pun tak banyak sangat, every weekend mesti ada jer plan nak jalan2 mana kat area Kedah or Perlis tuh. Maklumla nak menghabiskan riwayat 6 tahun dok utara nooo .. kena laaa g sumer tempat2 yang kat utara nih.. Penang pun balun gak. Pegi mana2 mesti dengan keta. Keta sewa mang senang nak dapat, ada jer agen dia kat mana2 kolej kediaman kitorang tuh. Mang jauh ler langkahnya dengan final sem nih. Well member yang nak g german nih ler salah sorang geng berjalan masa tuh. Macam2 lagi aktiviti kitorang time tuh, mang happy tul and all those things make us more closer than before.

Itu lah ... sekejap aje dah 7 tahun sumer tuh berlalu. Sekarang masing2 dengan haluan masing2. Ada yang dah jadi Manager, ada yang dah jadik Timbalan Dekan(mcm member aku nih laa), ada yang masih jadik kuli/anak ikan(tuh macam aku ler tuh) dan macam2 lagi la. Apa pun yang penting kami saling berhubung walau tak sekerap 4 5 kali sebulan. At least we still keep track of each other. Maybe one day kami leh buat gathering sesama family kami lak. Hmmm masa tuh mesti macam2 citer akan keluar ... hehehe tak sabar rasanya nak tunggu masa tuh. Insyallah kalau ada rezeki dan panjang umur aku akan cuba coordinate gathering nih. Kena lah tunggu nko balik laa ETI .....



To Eti .. all the best in Germany ... tgk world cup jgn lupa ingat kat aku

1 comment:

Anonymous said...

laa.awat kecik bebeno gambonyer tuhh ... nk gak tgk pakai baju peknen tuh ngeh ngeh ngeh!