Wednesday, September 07, 2005

Apa Apa Saja - Continued For August 2005 blog


Ogos 2005

Family Day Company @ FRIM


(Sebab tak sempat amik gambar aktiviti lain... aku tunjuk jer aktiviti kitorang >> amik gambo family with those cute children :D)

Aktiviti Ogos dimulakan dengan "Hari Keluarga Company" di FRIM (Forest Research Institute Malaysia) di Selayang. Lama dah company tak buat family day nih. Kali ni aku tak nak melepaskan peluang untuk join lagi. (Sekadar join datang jer laa .. aktiviti tu aku selalunya jadi pemerhati jer :D)

Tahun ni company macam kena penangan Zahid AF2 jer apabila memilih kaler oren untuk t-shirt rasmi family day. Ada macam2 acara yang disediakan tapi most of it is for kanak2 la. Sebab selalunya occasion macam ni memang le yang seronok nyer bebudak daripada mak and bapak budak :D. Kami pilih port kat atas tebing padang tu untuk melihat acara2 yang dijalankan. Siap bentang tikar lagi haa ... nyesal lak aku tak bawak tikar sekali.. so tumpang jer laa tikar opismate (Hazlan & wife).

Dekat FRIM ni ada macam2 tempat ... so sambil menunggu acara yg tak abis2 tuh and utk lunch aku amik keputusan ajak hubby and colleague aku Fara & family dia cari air terjun. Sebab orang kata kat area ni ada air terjun. Kitorang ni plak memang kaki mandi air terjun. Tak jauh berjalan dah jumpa dah area air terjun tuh. Kitorang pun mula laa cari port nak landing. Hmmm air tak banyak sgt ... agaknya sebab time tu hujan kurang .. .so tu pasal laa air cetek jer .... tak de jeram pun ... Si tembam Lydia (anak Fara) lak mcm tak selesa jer... takut air ... mak dia kata laa ...:D. So lepas relak2 kat area air terjun yg sejuk dan dingin tu around half and hour, kitorang pun balik semula ke padang tempat Family Day berlangsung. Nak lunch :D

Lepas penat beratur amik makanan ... apalagi .... cari port laa nak makan. Abis jer makan, aku pun ajak hubby balik la. Lagipun acara pun dah tak banyak and ramai gak pun yg dah beransur balik. Ada cabutan bertuah, but as usual aku memang tak bertuah pun dalam hal cabutan nih. So malas nak tunggu lagi kami pun vrrrrroooooooommmm BALIKKKKK ...............

Kelas Membuat Kek With Chef Zaidah

Hmmm .... join kelas memasak??? Macam laaa tak reti masak .... tapi join kelas macam ni bukan laa bermakna kite tak reti memasak langsung, cuma maybe ada certain2 resepi yang kite belum penah try lagi so dengan mengikuti kelas macam ni especially yang ajar tu bukan calang2 chef ... so kite akan lagi clear camana nak buat :D ... (alasan jer tuh)

Actually aku pun tak tau camana aku boleh bagi nama utk join kelas nih. Sebab sebelum ni tak penah teringin pun nak ikut kelas2 macam ni. Masa bagi nama dulu tak tau pun yang mengajar tu nanti Chef Zaidah which is one of the top name in Cooking kat Malaysia ni other than Chef Wan tu. Then that day, during the class ... hmm rasa berbaloi gak aku bagi nama untuk join.

Tengok Chef Zaidah tu buat kek ... macam senang jer. Bila nampak senang ni, rasa mcm confident jer aku boleh buat bila balik umah nnt. Hehehe tapi bila balik pun aku masih tak leh buat jugak sebab aku tak de peralatan nak buat kek tu sumer :D .... Nanti laa aku try pujuk hubby belikan all those gadget .... kalau dia murah hati laaa ... kan banggg ...

So inilah antara kek2 yang aku belajar resepi nyer dan cara2 membuatnya ari ini.

Black Forest cake

Chocolate Cake

Apple Crumble Cake


Sesapa nak resepi kek2 ni .... u can contact me ....


1 comment:

Fara said...

yummy..sedapnya apple crumble cake tuuu...best gak join class2 mcm tu..sbb kalau just ambik resipi dari magazine, takbleh nk imagine camner gayanya...