Thursday, July 28, 2011

Kepalaku Pusing

Pagi ni pegi keje, i was like a zombie .. all the ways to work tu cam tak rasa apa2 pun bawak keta. Sbb my mind dok asik ligat berpusing dgn isu yg satu nih. Whether or not to send my kids to a new nursery. Esok, will be the last of S pekerja yg boleh diharap kat taska budak2 tu skrg. Dia akan berpindah mengikut suaminya bekerja ke Johor.


The cycle will start again for the kids sbb org lama berhenti, nnt tukau org baru. Kalau org baru tu masuk awal tak pe gak, tp selalunya mang owner ni agak susah nak dapatkan staf utk taska ni. Dpd pemerhatian saya yg dah anto budak2 tu since tiga tahun setengah yg lalu, owner ni agak kedekut nak bagi gaji yg sepatutnya kat staf dia. Kalau bg pun, dia sure akan potong sana potong sini. Last2 staf tu dpt gaji seciput jek. Ini bukan ler tuduhan, tp dah 3 4 org ex-staf dia dok citer mende yg sama. Kalau citer2 dorg tu tak sync takkan laa saya nak buat kesimpulan yg macam nih.



Saya dok serabut pikir mende ni lagi plak sbb smlm saya cuba confront the owner thru sms ler pasal some of the TnC yg dia set utk taska dia tu. The main TnC yg saya question is dia ada tulis "Anak bawah setahun, taska tak menyediakan makanan. Makanan perlulah disediakan oleh ibu bapa. Seandainya ibubapa mahu taska menyediakan makanan, tambahan rm20 dikenakan". So i just reconfirm laa dgn dia, my youngest tu dah setahun 5 months and i still pay the rm20 tu. So how?? Dia leh jawab, takpe laa dia akan mansuhkan TnC yg tu start bulan nih and fees bulan ni yg kami dah bayar tu dia akan refund for that 20 portion. Dah tu yg balance2 bulan tu pe citer. Duit tu masuk mana??? Well saya cuma nak tau sincerity dia je. Saya tak de laa kisah sgt duit 80 yg dah terbayar kat dia for the last 4 months. I just nak tgk how sincere she is. Nampak gaya mang dia buat tak tau je. Entah2 yg dia kata mansuhkan tu just utk kami jek, ngan org lain mb term tu still terpakai. Haiii walluhualam ler.



So last night i had a discussion with my husband regarding whether to move our kids from there or not. Actually byk lagi mende lain yg buat saya rasa berat utk meneruskan menghantar anak2 ke situ tp tak nak laa saya citer lebih2 in this open space. Mang the fees kat taska yg berdekatan dgn rumah saya ni agak mahal sket berbanding taska sekarang tp tak sanggup dah rasanya untuk terus anta anak ke taska nih. Pusing dibuatnya.



Kenapalah pengusaha2 taska ni just pikir business je dlm kepala tp tak pikirkan kepentingan kami as client to them. Sbnrnya kalau dilihat, taska ngan ibubapa & kanak2 ni saling bergantung. Kalau takde ibubapa bekerja tak de laa keperluan utk ditubuhkan taska ni. Why laa both tak saling bekerjasama and instead take advantage to one another. haiiiii ... ni yg rasa nak benti keje jek nih ..

3 comments:

Fara said...

eeeiii geramnyer kat owner nursery tu!!!

ellyn said...

hhehehe...so now dah kat new nursery ker?

Mus5h said...

yupp .. start isnin ari tu dah anto tmpt baru. Harap2 laa better than the old one. But looking at aimy for the last 2 days, she looks happier and kenyang .. but have to monitor day by day laa kan. mang doa sgt agar yg ni is a good place for them even tho not 100% perfect.