Thursday, November 18, 2010

Aidil Adha 1431H + Amirah Besday

Nenek dan part of cucu2 from KL branch (Johor nyer branch takde laa)

Semalam umat islam seluruh Malaysia menyambut hari perayaan Hari Raya Aidiladha 1431 Hijrah. Ini perayaan kedua terbesar bagi umat Islam di Malaysia and mb somewhere else too. Tp depends gak, ada certain area kat Malaysia ni sambutan untuk Aidiladha lebih meriah berbanding Aidilfitri. Well aku bukan laa nak mengupas sangat those things since tu bukan bidang kepakaran aku (not yet maybe, who knows one day i can elaborate more on that topics). Tahun ni raya Haji (which we used more rather that Aidiladha) jatuh on Wednesday which is tgh2 minggu. Since cuti aku pun dah agak limited, so kami sepakat untuk beraya kat KL ni je.

Tak balik kampung pun as usual. Lagipun mak pun ada kat umah aku so raya sini jek la. Kakak aku kat BBB pun tak balik kg belah hubby dia kat Gurun, Kedah. So berkumpul laa kami 2 beradik n mak kat sini. Ok laa tu kan. Kakak kt JB tu pun tak balik kg, and abang kat BP tu pun dok beraya dia laa kat BP jek. Kalau org tanya tak rindu ke beraya kat kampung. Frankly speaking mang aarr sure aku prefer beraya kat kampung even tho aku mang dah takde kampung. But at least kalau balik BP tu still boleh g melawat umah sedara mara or beraya ngan sedara mara which is more merrier n happier dpd beraya kat KL nih. Stone jek.

Mang pun stone nyer. Tak de laa happy sgt rasanya semalam. Just for makan2 jek. And oohh lupa my second topik kat atas tu. Semalam gak the date of my niece besday. Nur Amirah Izzah, anak sulung kakak aku tuh. 11 tahun dah dia. Sooo kejap jek dah beso .. huhuhu. I siap rewind balik time dia bersalin anak dia yg nih. But it seems blurring jek just yg aku ingat, aku siap cuti lagik .. errr ke tuh masa dia bersalin budak kembar tuh .. hahaha .. Aku was in the picture of her kids up till the 2nd one which i involve directly almaklum le masa tu aku single lagik. Bibik ler jadiknya. The next children tu just indirectly ler as masa tu aku dah kawen, it's just everytime dia bersalin, dia akan anto anak2 dia kat umah aku. Same goes to me. Hehehe no more bibik nyer position la. Bulan 11 ni ada 3 org punya besday, my dotter Lisa, my niece Amirah n the other one Fadhlin Nazurah which is next week. Kalau balik kg ni sure best, leh celebrate besar2an skali utk 3 org.

Nur Amirah Izzah - 11th Besday


Apapun .. semalam mang meletihkan. Ada laaa lagi citer2 lain disebaliknya which am not in the mood to story here ..

No comments: