Thursday, November 18, 2010

Maervan ..


Semalam petang kami anak beranak dok tgk rancangan dokumentari khas Maher Zain sempena AidilAdha ni. Lately nih, dia laa yg jadik ikon paling diminati kat rumah tu and aku rasa anywhere around the world laa.

Start 6.30 tu masing2 dah dok dpn tv. Lisa laaa paling seronok aku tgk, siap senyum2 and ketawa "hehe .. maervan". Tu sebutan dia laa untuk maher zain. Penat dah aku ngan sarah fine tune betulkan sebutan dia tu tp yg tuh gak kuar dpd mulut dia .. so maervan maervan aarr.

The 30 minutes program tu mang rasa tak cukup tp mang amat enjoyable laa. Sarah tak fokus sgt since dia dok asik kaler2 kat majalah Aulad yg aku belikan untuk dia tapi mulut dia dok tak abis2 nyanyi lagu Maher Zain "Insyaallah" tu. Lisa plak mang tersangat ler fokus nye. Bila ada segmen tu tunjuk MZ ni tak pakai topi dia sibuk tanya aku "Mama ... maervan tu tak pakai topi dia. Kenapa dia tak pakai topi dia mama?" Huhhh soklan ni kuar aku rasa ada laa dekat 10 kali. Aku mana laa tau naper si MZ ni tak nak pakai topi dia susah ler aku nak menjawabnya tiap kali dia dok tanya aku soklan tuh. Last2 aku tanya Lisa balik "Nampak tak kepala dia bila dia tak pakai topi, dia ada rambut tak" and she replied back "Hehe dia tak de rambut laa mama, dia botak" ... hahahaha

Aku rasa sepanjang program ni, aku mang tak fokus sgt laa sebab byk sangat soklan yg kuar dpd mulut budak2 dua ni pasal MZ. Yg paling best masa last skali when they show MZ punya showcase kat Shah Alam tu. Siap ada budak2 naik stage and one of the kid tu siap nyanyi verse awal lagu Insyaallah dia. My dotters are soo surprise and excited. And of course their question "Mama kenapa MZ tu ajak budak2 nyanyi" OR "Mama budak2 tu pandai nyanyi lagu MZ ke mama" .. so u can guess laa cemana aku nk menjawab soklan2 nih.

Anyway i really like this new icon in islamic music industry. Insyallah mana yg baik kite buleh amik jadikan teladan dan yg buruk jadikan sempadan. Hehe so far aku tak nampak laa yg buruknya dpd MZ nih ... hehehe.. Harap2 dia datang lagi laa ke Malaysia n buat mini consert ke .. I like ...

No comments: