Thursday, July 02, 2009

Lelaki Oh Lelaki

Dua tiga ari kebelakangan ni aku mang cukup hot, panas, hangin jek dengan hamba allah bernama "LELAKI" nih. Nak kata aku yg cari pasal tak jugak. To be specific aku hangin sebab thread yg melampau2 sangat kat satu forum nih pasal memuja sorg minah tol nama dot dot. Korang bayangkan laa sumer post dalam thread tu asik2 dok berkisar pasal manusia bernama LELAKI ni dok tergila2 and angau kat si minah dot dot tuh. Aku rasa bila ada sang isteri yang dok baca post2 macam tuh sure tak banyak, sikit pun akan terasa hati dengan perangai suami yg berjantina LELAKI nih. Aku malas laa nak explain detail2 sangat sebab nanti aku gak yg naik darah. Sakit ati beb, bila kite tegur baik2 dia kata, kite ni menyibuk la tu tempat dorang nak berhibur la, sekadar main2 jek bukan buat betul2 pun.

Excuse me .... kalau dah boleh dok tulis, membayangkan mende2 macam tuh, bukan ke niat tuh. Kalau sekadar sekali dua cakap tu boleh dimaafkan lagi, ni dah sampai tahap masing2 berlumba nak tunjukkan kehebatan masing2 and sampai kata mengaku bujang lagi. Mang tu sekadar tulisan di alam cyber, tapi aku nak tanya laa korang, nowadays, baper banyak kes2 keruntuhan rumahtangga yang bermula daripada alam cyber??? Byk beb ... jgn laa nak menafikan. For those yg dah berkahwin tuh berhati2 la. Jangan take it easy jek mende2 nih.

Yang aku hanginn sangat tuh, bila ditegur bukannya nak terima, dengan cepat jek melenting. Kalau memang dia tak buat, or sekadar suka2 jek, apa kes nak melenting. Tuh sure laa sebenarnya mang dah ada terdetik perasaan tu dalam hati, tapi saje tak nak mengaku. I forward this issue to my behalf, his reply korang nak tau apa "Alaa .. orang lelaki, dorang tu suka2 jek dorang tak buat betul2 pun, biasa laa ... orang lelaki". Haaa ... so sebab mereka2 tuh bernama "LELAKI" dengan sewenang2 nyer dorang buleh buat apa yang dorang suka. Tak pikir pun perasaan orang lain especially sang isteri.

My question la:
- Apa yang orang lelaki buat, sumer betul ke?? Or orang perempuan tak boleh mempersoalkan apa juga yang orang lelaki buat.

Pada aku, kalau buat mende yang betul or baik, sure aku tak akan persoalkan. Tapi kalau buat mende yang ngarut2 macam tuh, or menggalakkan perbuatan yang mengarut2 macam tuh BAIK SANGATTT ke??

Patut laa sekarang ni macam2 jenayah makin hebat berlaku. Kes ragut, kes rogol, kes culik, kes pecah umah, kes bunuh. Most of the cases tu melibatkan main player by orang "LELAKI".

Kadang aku terpikir, agaknya sebab selama ni kite dengan selambanya membiarkan orang2 lelaki buat apa yg dorang suka, so last2 macam ni laaa jadiknya.

Dunia akhir zaman sememangnya, makin banyak harta dan kemewahan, makin kurang kewarasan fikiran dan akhlak.

1 comment: