Tuesday, June 16, 2009

They agreed to continue the COLA

Alhamdulillah. Hari ni ada sessi perjumpaan dengan Presiden & Ketua Eksekutif Kumpulan company. Kami rakan sekerja (as they used here for staff) berdebar2 gak nak tau samada COLA yg diberi dan dijangka tamat bulan lepas akan disambung or not.

Sebenarnya aku mang berharap (bukan aku jek, aku rasa sumer staf pun) that the COLA to be continued forever or paling tak pun lagi setahun ke 2 tahun ke at least. Bukan apa ditengah2 zaman gawat sekarang nih, adanya COLA ni mang agak banyak membantu dalam menguruskan bab2 financial keluarga nih. Especially bab2 nak mensetelkan hutang2 yang agak merimaskan tuh kannn ..

Lama gak la Tan Sri berucap, sampai aku siap leh terlelap2 lagi tuh. Mang ngantuk tahap gaban rasanya even though aku rasa Tan Sri siap ada buat lawak lagi. Dalam pada aku leh sama2 ketawa dengan lawak yg dia buat tuh, still tahap ngantuk aku tuh tak leh nak elak. Cuma bila sampai part2 in the end tu baru laa mata aku ni boleh dikawal sket. Lagi plak masa tu dia dok baca text script from the HR Head dengan cara lawak dia. Nih berdebar nih, bila laa Tan Sri nak announce pasal COLA nih. Then at last he announce that "....COLA akan disambung setahun lagi ... ". Alhamdulillah. Masa dia dok cakap tuh, aku tak tau, tetiba jek rasa cam sedey sgt, maybe sebab sedey gembira dengan berita tuh. Cam rasa .... ntah cemana nak describe pun aku tak reti. Apapun aku bersyukur ke hadrat tuhan kerana memberikan rezeki ni buat aku dan rakan2 sekerja yang lain.

Setahun pun setahun laa .. at least by next year insyallah aku dah kurangkan banyak hutang2 aku by the time COLA tuh expired. Insyallah. Asalkan aku tak tambah hutang lagi sudah ler .. well ... i learnt from my previous mistake. Really hope i will not repeat the same mistake again.

4 comments:

masz said...

alhamdulillah... smiling from ear 2 ear... uhuhuhu

Fara said...

yey! murah rezeki :-) bila nak wat majlis makan2 kat umah? huhuhu!

ellyn said...

COLA tu aper mus??

Anonymous said...

Cost Of Living Allowance laa elin. Cam gomen tuh .. huhuh

Fara ... insyallah akan dibuat