Wednesday, March 29, 2006

The JOE World

Joe Bangla ... satu nama yang tak asing lagi bagi aku dan beberapa kawan2 rapat ku di dunia cyberspace nih. Sejak diperkenalkan pada spesis nih nearly setahun yang lalu, rutin sehari2 aku memang mesti akan singgah ke perantauan ini dan sudut gebang2 yang ada disediakan disitu.

Sejak mula menyinggah kat situ yang pada mulanya just singgah2 sekejap, akhirnya jadi satu kemestian plak untuk aku setiap hari dari hari Isnin ke Jumaat untuk berada di perantauan tuh. Sorang demi seorang warga sembang kat situ aku kenali and some of them dah jadi mcm kawan yang dah kenal lama plak. Padahal baru jer kenal di sudut sembang tuh. Mula2 dulu aku tak join pun sesi gebang tuh, aku more on baca kisah2 si bangla nih dari awal sampai ler yang terkini. Bila dah abis baca sumer (errr abis ker aku baca sumer ekkk .... :D) baru ler aku mula berjinak2 menebengkan diri kat sudut gebang tuh.

Dari situ aku kenal lebih ramai org yang kebanyakannya bukan laa jenis kaki chat yg tak de keja lain selain chat jer. Tapi most of it warga kerja and most of them are coming from professional working group. Ada yang muda dan ada juga yang veteran seperti gang2 aunties. But they are really friendly and nice and pro. Kat sini jugak ler aku kenal lebih lagi dengan tuan rumah perantauan nih. Mang pun dia tgh merantau nunnnn kat US tuh. (hmmm bila laa dia nak balik nih... ) Tuan rumah nih banyak perangai nyer but aku tak nak laa komen lebih2 .. nanti dia ngajuk susah lak aku. Tak pasal2 nak carik tiket kapal terbang g US cari dia dok pujuk (which tak kosa aku nak buat ehhh ... heeheeh). But deep inside aku tau he's a nice person. It's just the situation that he face now make him turn out like that.

From this sudut gebang jugak aku terjumpa balik org2 yang aku kenal from my study years or meet someone yang duduk searea dengan aku (kecik nyer dunia ...) Bersambung kembali la dan bertambah laa lagi persahabatan aku dengan orang2 nih. Then pada 18hb Mac lepas dorang buat gathering kat Manhattan Fish Market, Ikano. Walaupun tak sumer taggers dapat dtg kat gath tuh (include aku ler tuh) tapi dari citer dan report yang dorang bawak balik lepas gath tuh, nampak nya meriah betul perjumpaan tuh. Lagi plak Joe yang sponsor sesi makan utk gathering kali nih even though dia tak de kat situ. (kira kes kirim duit jer kat coco) Haaa rugi aku tak join ... heheh ... tp tak pe laa, aku tunggu Joe balik Mesia nih nanti baru join the gath laa... haahah ntah bila laa tuh.

Lately nih plak kisah mat bangla nih banyak berkisar pada kisah dia nak berenti keje at his current job place. Aku pun tak tau pasal apa aku jadik risau bila dia kata nak berenti keje. Siap mimpi lagik tuh pasal dia (oittss nih kena sensor nih ... mau tau laki aku parah nanti plak) Tapi bukan arrr mimpi yg tuh tuh .. aku siap mimpi bad things happen kat dia, and ada gak good things nyer after those bad things tuh happen. The good things is at last dia balik ke tanahair dia nih .... sort of happy ending laa tuh. Boley gitu. Ntah laa apa2 pun aku harap dia tau apa yang dia buat. Nak advice pun dia lebih tua dari aku and aku pun bukannye baik sgt pun (tp baik sket laa dari dia tuh ... heeheh). Just hope he will not stop his blogging activity and boleh laa aku tau apa perkembangan seterusnya dia kat bumi asing tuh.

Mr Parjoe ... peace ...

10 comments:

Anonymous said...

In order to get experience you have to get knocked around...Experience, if it doesn't kill you, teaches you how to bounce back

Fara said...

mimpi ngeri ke mimpi yg mengasyikkan? hahahahahaaaaaaaaaaaa......betul ke Joe dalam mimpi tuh? bukan subardi ke? hiks!!!

Nor Razi said...

Mimpi basah ekkk MM

Mus5h said...

tgazfa,
uikkkss .. dua2 pun tak masuk kategori. tp tuh laa tak tau lak tuh joe ker subardi sebab dua2 pun tak penah jumpa .. hahahahha

budak,
banyak ler nko nih ..

Anonymous said...

Ini baru betul ketagih blog Joe..sampai terbawa-bawa dlm mimpi....hehehe

JoeBangla said...

congrats on having a baby girl

Angah said...

MM.. nanti tunjuk gambar baby tau!!! congratulations..!! nama?

Kopi Suam said...

uishhh kalau dah mimpikan si joe ni meamng dah kes berat ni :)

Anonymous said...

congratulation to newborn baby...!! mama oh mama..!!

~kong~

Anonymous said...

congrats dpt new baby