Monday, March 06, 2006

Those Were The Days

Tiba2 teringat pulak kisah2 kat zaman sekolah dulu-dulu. Terutamanya zaman sekolah menengah. Ntah kenapa ekk .. .tetiba termimpi kisah2 zaman sekolah. Kuar sumer karakter kawan2 dulu.

Aku rasa zaman yang paling happening masa time sekolah nih was masa aku form 4 and 5. Time tuh best sebab kawan2 sumer gile2 jer. Walaupun aku skolah sumer pompuan tapi aku rasa lagi seronok dari dok sekolah campur nih. Start dari form 4 memang aku seronok sebab kawan satu kelas aku nih macam2 jenis perangai ada dan dari macam2 jenis bangsa. Ada melayu, cina, india dan mat salih pun ada ... tuh kejap aje la exchange student. Seronoknya walaupun ada berbagai bangsa dalam kelas nih tapi sumer dah macam geng baik jer takde laa dok beza2 sebab lain bangsa or agama.

Tak kisah laa bila2 masa pun, sumernya mcm satu kepala jer. Time huhaa sumer dok huhaa .. time study masing2 serius jer. Haaa yg paling best time nak siapkan homework ... heheh masa tuh kira time passing2 buku laa... sapa yg dah siap tuh mang mangsa laa buku dia jadi pinjaman yg tak siap2 lagi. But sumer world, tak kisah pun. Tak de laa lokek2 ilmu gitu. Share jer ngan sumer org.

Tapi abis jer SPM masing2 bawa haluan masing2. Ada yang ke utara, ada yang ke selatan (still stay kat selatan), ada sambung g oversea. Tiba2 aje sumer org dah lost contact. Padahal before kami berpisah tuh kami siap ada buat satu scratch book where sumer org tulis pasal karekter setiap org dlm kelas tuh and each of us dapat satu copy of that book. Aku tak tau laa mana aku letak buku tuh. Rasanya masa aku nak pindah umah kat kampung tuh aku jumpa buku tuh and simpan. Tapi tak ingat lak kat mana aku letak. Balik kg nnt aku nak cari la. Seronok plak dok baca kisah2 zaman dulu tuh.

Dan tetiba jer aku teringatkan kawan2 aku tuh sumer. Mungkin sekarang masing2 dah ada karier masing2, family masing2 dan tanggungjawab masing2. Tak kurang juga ada yang sudah pergi menyahut seruan tuhan. Kepada mereka aku hanya mampu mensedekahkan al-fatihah dan berdoa semoga roh nya dicucuri rahmat dan diletakkan bersama2 org yang solehah. Aminn....



No comments: