Tuesday, June 07, 2011

Bengkak Gusi

Saya perasan since jumaat lepas, gusi aimy belah atas tu macam bengkak. Risau gak. Since klinik gigi kat area umah tu tutup sebab minggu lepas kan Agong besday, so kami bawak g klinik biasa jek. Doc just bagi ubat ulcer mulut tu untuk sapu kat gusi dia.

Then semalam balik nurseri dia diam jek. Malam pun dia byk merengek n baring. Pehtu saya nampak cam gusi dia tuh berdarah. Alahaiii kesiannya anak kecikku sorang ni. Kecik2 dah sakit gigi. Saya rasa saya mang terpaksa mengakui saya fail bab2 jaga gigi anak2 nih. Tp tgk keadaan gigi gak la. Cam sarah, gigi dia mang jenis tak tahan tu pasal belah atas sumer dah rongak je. Tinggal tunggul. Lisa plak gigi mang marvellous. Sampai sekarang gigi dia masih cantekkkk lagi.

Aimy ni plak umur dia dlm 5 bulan ++ dah tumbuh gigi. Maybe gigi dia pun jenis cam sarah sebab masa dekat setahun ari tu saya perasan cam ada karies dah kat gigi dia. I try to cuci gigi dia ngan berus gigi baby yg plastik lembik tu je tp mang agak susah. Dia akan kemam mulut dia kuat2 everytime saya cuba untuk mencuci gigi dia tu. End up saya selalu biarkan saja gigi dia tak bercuci. Hmmmm rasa failed sesangat bab ni.

La ni kesian tgk dia cam having pain. I think la since dia tak reti lagi nak bgtau dia sakit apa. But last night dia tunjuk kat area atas kat gusi tuh. I need to take leave to bring her to the doctor but my cuti is limited. But really .. i have to take a leave to bring aimy and sarah for a visit with dentist. Pity my girls ..


1 comment:

pizli.mw said...

Saya pun kadang-kadang memang tak larat bab berus gigi anak ni, tapi sebelum tidur tu saya paksakan diri ajak dia gosok.. Tapi itu cerita anak sorangla.. Dah dua2 nak kena gosok nanti tak taula hehehe..