Thursday, May 13, 2010

Anak Abah

Dlm minggu ni aku mang agak letih sgt. Tak tau kenapa. Maybe penangan balik keje setelah 2 bulan berseronok berehat kat umah. Skrg ni hari2 kol 5 or 5.30 am dah bangun. Mandi, solat, susukan Aimy then make sure sumer brg anak2 dah ready utk hubby bawak bila anto anak2 ke nurseri nanti, pastu baru laa aku amik brg2 aku n gerak nak pegi keje. By right patutnya 6.30 aku dah patut kuar. But sometimes tu lewat gak sbb nak make sure brg anak2 ada. Paling lewat pun aku make sure aku kuar around 6.40 am. Kalau lewat je dpd tu, sure dah jam kat tol sg besi tuh and seterus2nya ... mau sampai opis lewat nnt and kuar ler tanda merah kat attendance report tuh .. haru dibuatnya nanti

Dah 2 malam ni aku perasan, aimy kalau dia nak tido, dia nak abah dia pegang. Waima aku mang kalau dah kol 10 mlm tu dah cam zombie, dah abis bateri mang tak larat sgt nak buka mata. So bila nak dodoikan aimy tu pun mang tak larat sgt and dia pun asik dok nangis cam tak nak tido. So last2 abah dia amik dia and dokong sambil dodoi2kan dia tido. And surprisingly mang dlm 5 minit tuh dia akan tido. Aku apa lagi torus laaa pejam mata n tido. Mlm tadi pun dia dok menangis sekuat rasa time org nak ajak tido. Nangis cam ala2 sakit perut kembong tuh tp aku dah sapu minyak yuyi sumer dan dah usap2 perut dia still gak dia melalak. Last2 abah dia bangun amik dia and dokong cam selalu tu, tak lama tu terus tido. Lena plak tuh.

So aku assume yg sorg ni mang anak abah ler. Nak tido cari abah. Tapi pun skrg ni sumer anak2 aku bila nak tido cari abah dia soh tepuk .. hahaha .. Cuma lisa je laa lately ni nak tido cari mama. She surely miss me sebab selalu before aku get the 3rd one nih mang aku yg tidokan budak2 2 tu. Tp nak wat cemana kan ... bila anak bertambah rutin hidup pun have to change gak. Itu lah hidup ..

1 comment:

ellyn said...

yes...biasaler tu bila dah betambah ahli keluarga tu sumanyer bertambah. Tp i sgt bersetuju kalau abah yg tidokan sbb selalu tu asyik dgn kita jer ye dak...
...Aimy take care