Friday, December 26, 2008

Lunch Date @ KL Sentral

Rabu lepas, Hanis (my ex-SCB fren) email aku citer2 pasal tepon aku yang hilang tu. Then we come out of with sort of planning nak wat lunch date @ KL Sentral (hehe mana lagi tuh ler tmpt paling strategik utk we ols jumpa). So I ask her to ask the others whether they can join in sekali.


Today, pepagi lagi aku dah sms Hanis, dok tanya jadik ker plan lunch date kitorang tuh. Then she reply my sms saying that it is ON. Terus jek rasa best and seronok sbb since aku tinggalkan SCB aroun 4 months ago, mang tak penah pun kitorang jumpa even utk lunch date. Well, cemana nak jumpa ... ahli corum tak cukup. By september Aiesas dah start cuti bersalin, October Fina take the turn bersalin plak. November busy with works at the office and Fina pun tak naik keje lagi so rasanya mang the date yang kitorang plan ni kira cantek la. Wa & Ja (Dorg nih boleh dijadikan shortform JA-WA) pun since awal bulan ari tu takde. Dorg g melancong ke Jepun. Bestnyer.


Aku dulu2 masa lepas belajo mang teringin sangat nak g Jepun. Konon nak apply buat master kat Jepun since masa final sem kat U*M dulu aku amik Japanese Languange as one of elective subject. Dapat result execellent lak tuh ... tu yg berangan lebey jek tuh ... hahaha berangan jek laa. Sampai ke sudah tak sampai2 pun. Last2 angan2 aku tu dah beku sesejuk salji kat puncak Gunung Fuji tu rasanya.


Kitorang janji jumpa kat KL Sentral dalam kol 12++. By kol 12, dorang dah gerak from SCB. Aku around 12.20 baru gerak dari sini. Takpe sempat lagi .. I got the train at 12.30 then at 12.45 i arrived at KL Sentral. Torusss saje ke KG sebab dorg dah sampai dah. Sampai je dah nampak dorang melambai2 tangan kat aku. We ols have lunch together and apalagi sambil makan sambil borak. Pasal the 2 new moms, pasal trip JA-WA ke jepun, pasal ex-team aku kat SCB .. etc. Tgk wa, perut dah besau .. heheh .. ni first baby dia. Fina and Aiesas dah selamat jadik mak budak, aku ngan fara moms with 2 kids, tinggal hanis and ja jek yg belum.. Well i hope they will experience it too when the proper times comes.


Around 2, masing2 dah mula angkat punggung .. heheh bukan apa, nak mengejar train masing2. Apa2 pun i'm happy got the chance to meet them again.


Masa sampai kat booth jual majalah tu, we ols berenti kejap. Wa dok beli Pa&Ma keluaran Januari 2009. Then aku tengok Fara pun beli. Aku dah rekey Pa&Ma ni dpd ari tu, tp bila aku tgk content dia lebey kurang sama jek ngan apa yg ada dlm koleksi aku, so aku malas nak beli. Tetiba aku nampak, ada dpt free table calendar 2009. Terus aku pun nak beli gak, tetiba mamak tu kata tak ada dah, kalau nak kena pegi kedai dia kat level atas. Hmm takde maknernyer ler aku nak g kedai dia kat level atas semata2 nak beli majalah tu sebab nak dapat calendar. Lagipun dah kol 2 lebey. Takut lambat lak sampai opis. (Walaupun kucing2 tak ada, still aku kena jaga attendance aku .. hahah .. tak confirm lagik kan ... )


So aku decide nanti kat Ampang Park station aku singgah aje laa kat kedai majalah kat situ. Harunya sampai situ, takde nampak bayang pun majalah Pa&Ma tuh. Huhuh .. tensen jek. Tp at the same time kat kepala aku kata takper la .. save duit aku. Masa dah dekat sampai opis tu, aku terpandang plak kat taxi stop kat depan opis tu. Kat situ ada booth newspaper and ada gak jual majalah. Kaki aku terus jek melencong ke situ dengan harapan ada laa majalah Pa&Ma nih. Luckily, hahaha at last dapat gak aku majalah tu with the calendar inside. Tuhh dia, table calendar punya pasai naaa ..





1 comment:

Fara said...

hehehhe .. dapat gak eh.. table kalendar.. sy pun balik2 tuh terus je bukak letak atas meja ... :D