Monday, July 10, 2006

Tganu Kite ...

Lama dah tak balik ke kampung belah pantai timur (belah hubby ..hehhe). Last time balik masa raya aji awal tahun nih. Ye lah pastu kan aku dah memboyot, tak larat laa nak jalan jauh2 sana sini. So lepas naik keje habis cuti bersalin aku pun cepat2 ler dok mengapply cuti nak balik kampung nih. Ikutkan hubby soh amik cuti 1 minggu terus. Tapi memandangkan cuti aku tinggal sikit, aku terpaksa laa apply cuti 3 ari jer. Yg balance 2 ari lagi tu .. aku dok pikir nak amik MC jer... hehehe buleh gitu.

So starting from 1st of July tuh aku dah mula laa bercuti. Ingatkan nak bertolak balik ke kampung pepagi sebab selalunya memang hubby aku nak balik awai2. Tapi la nih lain lak, aku yang berkobar2 nak balik pepagi tapi dia lak yg kata balik petang2. Laaaa ..... Tapi akhirnya setelah di adjust2, makanya kami pun balik lepas siap jer kemas2 umah and barang2 yg nak bawak balik kg tuh. (Rupernya baru aku realise, tgh world cup nih, dia tak cukup tido. tuh pasal tak nak balik pepagi ... ngantuksss .. hehehe)

Balik kali nih lebih banyak aktiviti bertandang ke rumah adik beradik berbanding nak berjalan2 lain. Ye lah, kan ker nih first time maisarah balik nak jumpa family belah tganu. Jadi macam bahan pameran lak aku tgk baby aku tuh. Mana taknya, orang tuh datang tgk, org nih dtg jenguk. Sumer kata baby aku tuh berat (hmm kalau mak aku dgr nih mesti bising, "jgn kata berat, kata semangat"). Tapi memang maisarah makin berisi, aku rasa berat dia dah mencecah 6kg kot. Tuh baru masuk 3 bulan ... iskk jgn ler anak aku tuh besau sgt ... elok2 aje laa ekkk sarah. Setiap ari ada jer jemputan pegi makan umah org tuh then org nih plak. Tak pun g melawat anak buah yg baru lahir kat kola tganu tuh. Hehe muka sebijik macam sarah tapi version lelaki laa sebab dia lelaki. And sarah lagi tembam ler ... :D

Hmm tak byk sgt nak citer pengalaman balik kali nih cumanya kali nih time nak balik KL semula tuh penuh betul keta dibuatnya. Mana barang2 sendiri, keropok2 keping (byk tul aku dpt dari sedara mara ... kalau tau tak yah aku beli ari tuh .. hehehe) , hadiah yang sarah dapat lagi. Memang penuh laa keta tuh bukan setakat bonnet keta jer .. tempat duduk belakang pun penuh. Seronok tuh. Boleh kata aku puas ati laa balik kali nih, sebab takde hal2 sensasi yang berlaku. Ada laaa sket2 tapi aku buat tak tau aje .. hmm malaih nak pikir laa... apa pun .. raya nanti balik lagi laa kampung sana. Beraya sakan ler nampak nyer kali nih, dok heret si kenit tuh kumpul duit raya .. heheheh ..

4 comments:

ellyn said...

Tak sabar nak jumpa si tonit ni....nnt bole berkenalan dgn abg ikhwan...
p/s: ok tak mama???

Fara said...

woho!!! lom apa2 dah planning nk kumpul duit raya tuuu ... ahem ahem .. sarah jom kiter jalan2 sekali jom dengan kak Lydia ...

Mus5h said...

ellyn,
nak jumpa dtg ler umah sarah. nak kenal2 ekk abg ikhwan ...ehheh .. ada udang sebalik mee nih

fara,
meh laa bawak kak lydia sekali .. baru best .. nak g ayen ... :D

Anonymous said...

Your are Excellent. And so is your site! Keep up the good work. Bookmarked.
»