Wednesday, January 05, 2011

Day 3 of School

Malam tadi puas saya dok pujuk dia ..


"Esok nak nangis tak pepagi?" dia jawab "Tak nak" ... ok


"Esok pegi sekolah ngan abah ye .." dia jawab "Alaaa mama laa hantar sarah pegi school. Taknak pegi ngan abah" ... this not ok


"Mama tak buleh anta Sarah sebab mama kena pegi work pagi2 lagi, hari gelap lagi, sekolah Sarah tak bukak lagi. Sarah pegi laa ngan abah. ." dia jawab "Alaaa tukar2 laa plak, mama plak yg hantar Sarah" ...huhu jenuh gak nak bagi dia agree to go to school with her father.


"Kan mama dah belikan bekas bekal yg princess tuh, esok boleh laa Sarah bawak g school. Makan ngan kawan2 sosej n nugget kat school" ... dia diam je.


Before masuk tido malam tadi saya dah siap2kan pack of nugget and sosej to be fried and cook tomorrow morning. Masa tgh pack2 tu dia datang. Saya pun tunjukkan pada dia "Haa ni mama dah siapkan nugget ngan sosej untuk Sarah esok. Esok pagi nnt nenek tolong gorengkan untuk Sarah kalau mama tak sempat ye". Dia mengangguk saja. So the conversation end like that for the night.


Pepagi tadi before saya pegi kerja, saya gerakkan dia sekejap and cakap "Sarah, mama nak pegi work nih, nanti Sarah pegi school ngan abah ye..". Dia tak buka mata tapi hanya mengangguk2 kan kepala saja. Half way to work, i call my hubby "Dia dah bangun. Dah turun bawah..".


So i call my mom handphone. "Haa ni ada ni haa tgh tgk nugget ngan sosej dia. Nenek dah siap masakkan."

Then i spoke to her "Sarah dah bangun yer. Dah mandi belum?" dia jawab "Belum"

I said again "Nanti Sarah pegi school dengan abah yer. Haa nanti bawak nugget ngan sosej tu dalam bekas princess Sarah pegi school. Makan ngan kawan2 ye.." dia jawab "Ok"

Lega for a while that takde objection for today untuk pegi sekolah.


At the office, lepas saya breakfast, tengok2 jam dah pukul 8.05. Ehh kena call ni tanya dia dah pegi sekolah ke belum. So i call my hubby again "Cemana .. dia dah g skolah ke ?" Hubby jawab "Dah .. ok jek".


Then i called Cikgu Ana plak since semalam saya dah minta contact number dia masa amik Sarah. "Cemana cikgu, sarah ok ke?" .. She reply "haa dia ok". Lega sekali lagi. Saya pesan juga kat Cikgu ni that Sarah ada bawa bekal untuk makan pagi nih which is inside her bag. Takut jadi macam semalam, dia tak tau dia ada bekal since hubby tak remind her. Petang after balik baru dia makan sosej tuh ..


So hari ni harap2nyer dia makin ok laa ...

No comments: