Monday, December 27, 2010

The Last Few Days of 2010

Just a summary of what happen these last few days and weeks of December 2010. Lagi 4 hari dah bertukar tahun dah jadik 2011. Kejap betul rasanya 2010 ni, sedor2 dah nak masuk 2011 plak.

December - 1st week
Minggu ni ada cuti awal muharram on the 7th, then on the 08th hubby plak admitted due to his knee operation. 5 ari aku dok ulang alik spital. Then hujung minggu ni gak sibuk dengan majlis resepsi anak buah belah hubby kat Putrajaya pulak. My ipar n biras are coming to my house. Jadi guest house laa kan :D. So exhausted laa.

December - 2nd week
Naik jek keje minggu ni, aku dapat tau aku kena attend training. Memula tu malas gak nak g sbb last week dah cuti 4 ari. Banyak laa plak job yg pending. Tetiba bos aku datang and he said "Meh sini i sign form training tu. Pegi jek laa training ni .. ". So nak tak nak aku kena g laa jugak kan since bos dah soh pegi. Aku malas nak g memula tu sbb, dia buat training tu kat area yg aku tak baper familiar n area jam. Memula ingat kat Parkroyal Hotel then tgk diorang tukau kat Hotel Istana. Terpaksa laa aku dok menggoogle jalan dulu before pegi situ. Nak cari area parking lagi... ni laa yg aku malas kalau external training kat tmpt kat takde public transport cam LRT. Takat monorail tu tak payah laa ... lemmmmm ... selembab siput. 2nd day training aku drive sendiri. Hmm ok laa sib baik jalan clear senang sket nak cari jalan ke hotel tu. 15th December, masa tgh training tetiba aku dpt this one sms "dah check ATM lom?" ... iskkk .. bukan 17th ke patutnya... Lunch time tu aku lari jap cari ATM si rimau tu, check balance .... hehehe dah masuk rupernya. Alhamdulillah ya ALLAH engkau kurniakan rezeki ini buat hambamu. Rezeki anak2. Alhamdulillah.

December - 3rd week
Last week ari Jumaat, aimy balik rumah dok muntah2 n membuang2. Drag till weekend. Isnin aku terpaksa amik cuti sbb dia still tak baik2 lagi plus demam. Kesian tgk dia flat semacam jek. Rasa cam dah kurus jek anak aku tuh. Selasa aku g keje gak sbb aku mana ada cuti lagi. Tgk aimy pun cam dah ok jek. But later on masa kat opis, aku lak menjangkit dia. Dok berappointment ngan Mr.T tuh rasanya dah lebih 5 kali. Balik umah plak sambung lagi. Sampai demam2 panas ler aku malam tu ngan asik dok ulang alik bertamu ke rumah Mr.T semalaman. Pagi rabu tu kononnya nak pegi gak opis. Tapi aku dah flat .... last2 dengan baju keje tu aku sambung tido semula. Aku flat ... takde tenaga dah. Gasak ler .. unpaid ke mc ke tu citer kemudian. Ari khamis petang tu baru laa agak2 baik perut aku nih. Jumaat baru ler aku dapat merasa cemana nikmatnya makanan. Mang lapau giler. Then baru laa g JUSCO ... beli apa yg patut utk Sarah n aku ... ehehhe

December - 4rd week
Minggu ni .. byk mende kena setel before come the new year 2011. Am gonna have the previous boss to replace my current boss. Aku risau sebenarnya ... teramat laa risau. Yaa Allah permudahkan laa segala urusan kerja ku.

1 comment:

pizli.mw said...

Yang tension tu sebab terus flat kalau sakit-sakit mcm ni..