Wednesday, September 09, 2009

Suasana Menjelang Hari Raya

Sejak dua tiga hari lepas, lagu2 raya dah mula berkumandang kat corong2 radio. Iklan raya tu tak payah cakap laa since 1st day posser lagi dah ada. Tapi aku mang cukup sensitif betul kalau dengar lagu2 raya nih. Ntah laa lately ni tak tau kenapa sensitif sangat. Mang laa aku tau aku tgh in the condition yg nih, tp sampai ke lagu raya nak sensitif tu apa ke hal nyer plak. Yang lebey mengherankan aku tu, even lagu raya yg rancak2 pun bila aku dengar jek sure sedey. Apa laa masalah aku nih.

Kalau dulu masa kecik2 or masa b4 nih laa ... seronok gila bila dengar lagu raya. Tapi kali ni ntah ler ... awatnyer laa jadik lagu nih.

Tahun ni kalau ikutkan aku patutnya rasa seronok nak raya, sebab tahun ni turn beraya kat Batu Pahat, JOHOR. Cumanya tahun ni beraya, first time kami beraya berkumpul sumer adik beradik and family BUT without ayahanda tercinta. Aku rasa maybe faktor ni yg buat aku rasa a lil bit upset n sedey. Tahun ni first time raya aku and siblings akan menziarah pusara arwah abah pada pagi raya. Hmmmm ... we sure miss him a lot .. Semoga roh arwah abah dicucuri rahmat dan ditempatkan disamping org2 yg beriman. Amin .. Al-fatiha.

3 comments:

Fara said...

Al fatihah ..

saya pun raya kat BP .. jemput la datang rumah .. raya kedua petang saya balik klang .. meh la meh la datang beraya .. :-D

Selamat Haar Raya!

Mus5h said...

Insyallah fara, kalau balik senggarang tu then leh laa singgah. Selamat Hari Raya gak untuk awak n family ...

ellyn said...

Selamat Hari Raya...ols