Tuesday, February 27, 2007

Moving forward

Lama aku mencari .. mostly yg dekat2 area umah aku lah. Tak larat laa nak menempuh jam hari2. Minyak lak cepat je abis. Dengan tol lagi. Sumer2 kos tuh makin membimbangkan aku. Paling tak larat tuh nak menempuh jam setiap hari laa. Mana taknya, aku rasa aku nih makin tua dah, bawak keta pun dah tak larat, tak awas. Kuar umah pepagi utk sampai ke opis tepat or sebelum pukul 8.15 tuh membuatkan aku selalu mengantuk bila bawak keta.

Nak naik public transport??? Hehehe .. tak yah ler. Sama je lambatnya dgn bawak keta sendiri. Cuma drive sendiri lebih comfortable laa, leh dgr radio (Pagi Di ERA), tak bersesak2 dgn org lain (eventhough sesak ngan keta org lain) dll. Tapi tuh laa keadaan kesihatan yg semakin tak secergas masa muda dulu (ehhh dah tua sgt ke aku nih) membuatkan aku rasa malas dah nak keje masuk center KL nih. Tuh pasal aku memulakan aktiviti menyekodeng keje2 lain yg agak dekat dgn umah aku.

Then ... this month .. akhirnya ... i made it.. I received job offer yg memenuhi kriteria yg aku cari ..
  • Dekat dengan umah
  • Better benefit offer
  • Better monthly income (hehehe ... )
Cuma yg penting tuh dekat, so that aku boleh laa kuar rumah bilamana matahari dah menunjukkan diri didada langit. Balik tuh aku rasa sama je cam sekarang, kalau tak byk keje balik on time, kalau byk keje terpaksa laa balik lambat. Cuma sebab dia dekat even kalau aku balik lambat, still i can manage it.

Lega rasanya dapat this job offer. Alhamdulillah ke hadrat tuhan kerana disebalik kesukaran yg aku hadapi di tempat sekarang nih, mungkin itu lah dia hikmah nya. Mulai 19hb March 2007, insyaallah aku akan memulakan tugas di tempat baru.

2 comments:

ibuVouge said...

yeay iv first
mm tahniah sbb dapat tukar keja seperti mana yg mm impikan
iv pun feel bless dok kedah ni, tiap lunch hr mesti balik tgk kids..so mcm boleh feel kegembiraan mm

Anonymous said...

thanks IV.. tuh laa akhirnya dapat gak. mang rasa bless sungguh.