Tuesday, December 23, 2008

Susurgalur Tepon Aku


Aku start guna tepon nih masa mula2 keje lepas abis grad in 1998. Masa tuh aku guna handphone kakak aku and her line. Aku tukang bayau bulan2 jek. Handphone pertama aku brand Motorola. Model aku dah tak ingat, tapi aku ingat dia ada antena. Besar handphone nih. Biasa laa model zaman doulu2. Kalau nak cari pun rasanya dah tak wujud dah model tuh.

Then aku tukar ke Nokia, nih pun aku lupa hak nama model dia. Tapi phone tu common and ramai orang guna masa tuh. Yang ni pun dapat daripada passover from kakak aku. First telephone yang aku beli kalau tak silap aku is Ericson model. Masa tuh tengah projek kat ABB KL. Then tukau plak to Nokia again. Yg ni pun aku tak dapat trace model dia sebab puas aku google tapi tak dak dah gambo model tuh. Sumer yg latest2 nih jek.

Pastu aku tukau lagi (zaman nih mang giler tukau tepon, asal ada jek model baru kuar n ada duit ter'lebey' sket sure nak tukau) to again Nokia, model 6100. Tepon nih leh menari ... heheh .. best tuh. Lama gak aku pakai handphone nih. Rasanya dpd tahun 2003 sampai ler tahun 2007. Itu pun tukau sebab tepon tuh dah selalu jadi lolipop si Sarah. Dah ada kulat pun kat tepon tuh kat bhgn pin dia. Tuh pasal bila org call, dia dengar sora aku sayup2 jek. So in early 2007, aku tukau my Nokia 6100 to a new one due to the previous reason la. Rasanya aku nih mang setia ngan Nokia model kot. Yer la dah Nokia nyer slogan Connecting People so kena laa beli tepon yang betul2 connecting people kan .. hahaha.


Nokia 6100



I change my phone to Nokia 6300. I like this handphone, sleek, ringan, feature yang mang aku nak guna macam camera, mp3 player, radio, GPRS, bluetooth. Tak payah ler 3G sebab masa aku beli phone tuh pun tak ramai org guna 3G lagi. And the most important my husband takde 3G phone so tak payah ler aku nak beli 3G. Yer laa ngan sapa lagik nak bervideo call nih kan. Takkan aku nak buat video call ngan org lain plak. Uikss .... makruh tuh .. ahahah



Nokia 6300



Disebabkan aku terpaksa berpisah secara paksarela dengan Nokia 6300 aku nih, and in a short time plak aku kena cari tepon baru so after survey for about 1 hour kat Giant Nilai. At last aku masih lagi setia dengan Nokia jugak. Aku pilih Nokia 3500 as a replacement of my Nokia 6100. Memula tuh berangan nak tukau ke Sony Ericsson. Atas sebab budget tak mengizinkan so i still stick with Nokia. I get the same feature as my Nokia 6100 but with lesser price and yg penting within my budget. Now am in the process of gathering all contact numbers of my friends and family and restore back the files (mostly gambar and music file) yang aku sempat backup kat PC. So last night Lisa can still view her blubbering videoclip. She loves to see it.

My latest Nokia - Nokia 3500





1 comment:

ellyn said...

okeh mus....ni my details for u to keep it:
Azrina Asari (Ellyn)
016-376 9386
20-Sept-1977
1.Dotter Alya Adreana: 16-Sept-2002
2.Ahmed Irfan Dhani: 15-Oct-2003
3.Ahmed Ikhwan Damian: 25-Jan-2006